sklep plastyczny, sklep dla plastyków, sklep plastyków Kraków
Olej szafranowy to oczyszczony, czysty i jasny, wolno schnący olej pozyskiwany z nasion krokosza barwierskiego. Stosowany jest jako składnik wiążący do farb olejnych i mediów olejnych. Polecany do jasnych kolorów, ponieważ wykazuje niewielką tendencję do żółknięcia. Uwaga: należy zamknąć butelkę i wyczyścić narzędzia malarskie bezpośrednio po użyciu.
Olej Orzechowy rafinowany to czysty, jasny i oczyszczony olej z orzecha włoskiego. Stosowany jako spoiwo do własnej produkcji farb olejnych innych niż białe kolory oraz do mediów malarskich. Proporcja oleju w dużej mierze zależy od rodzaju i ilości pigmentu. Olej orzechowy schnie wolniej i mniej żółknie niż olej lniany.
Olej Słonecznikowy jest mniej żółknący niż olej lniany. Schnący wolniej od oleju lnianego sykatyzowanego, oleju polimeryzowanego. Stosowany jest jako spoiwo do farb olejnych i mediów olejnych oraz do własnej produkcji farb olejnych białych.
Olej lniany polimeryzowany to olej nieznacznie tylko żółknący. Polimeryzacja zmienia budowę cząsteczkową oleju i staje się on znacznie lepszym produktem do zastosowań w malarstwie. Jest znacznie trwalszy i mniej żółknący niż olej lniany bielony i olej lniany tłoczony na zimno. Doskonale nadaje się do samodzielnego ucierania z pigmentami, przygotowania werniksów i emulsji temperowych własnego wyrobu z wyjątkiem koloru białego. Tworzy bardzo elastyczną i odporną na wilgoć warstwę.
Olej lniany oczyszczony to w szczególny sposób rafinowany olej lniany (zimowany i bielony). Składnik wiążący do farb olejnych i mediów malarskich. Uwaga: naturalnej tendencji do żółknięcia oleju lnianego nie można powstrzymać przez wybielanie!
Olej tłoczony na zimno to naturalny, pozbawiony osadu olej lniany z pierwszego tłoczenia. Składnik wiążący do farb olejnych i mediów malarskich. Olej lniany to spoiwo przeznaczone do własnej produkcji farb olejnych z wyjątkiem koloru białego. Olej lniany tłoczony na zimno schnie nieco wolniej niż olej lniany oczyszczony.
Werniks olejowo- sykatyzowany to olej lniany gotowany z sykatywami rozpuszczalnymi w oleju. Doskonały jako spoiwo mediów malarskich i farb własnego wyrobu z wyjątkiem koloru białego. Do gotowych już farb olejnych dodawać oszczędnie. Żółknie nieco bardziej niż olej lniany tłoczony na zimno. Wysycha szybciej niż olej lniany tłoczony na zimno, olej bielony i olej lniany polimeryzowany.
Medium do rozcieńczania farb akrylowych to produkt o płynnej konsystencji do rozcieńczania farb akrylowych. Idealne do malowania warstwowego. Wzmacnia połysk i przezroczystość farb akrylowych oraz innych mediów malarskich Schmincke. Poprawia również przyczepność farb do podłoża. Po wyschnięciu klarowne, nie zmienia koloru farb.
Medium do zagęszczania farb akrylowych to doskonały środek do zagęszczania farb akrylowych i innych mediów malarskich o konsystencji pasty. Dodanie niewielkiej ilości środka powoduje, że farba nabiera gęstej maślanej konsystencji. Pozwala na budowanie lekkich faktur, nakładanie szpachlą, zaznaczenie śladów pędzla i uzyskiwanie innych efektów. Medium należy używać oszczędnie. Dodanie zbyt dużej ilości do farby może zakłócić proces jej mieszania. Uwaga: Nie używać w czystej postaci!
Medium błyszczące do farb akrylowych to środek o bardzo dobrej rozlewności. Wzmacnia przezroczystość i połysk farb oraz mediów akrylowych Schmincke. Poprawia również przyczepność farb do podłoża. Po wyschnięciu klarowne, nie zmienia koloru farb. Przedłuża czas schnięcia farb, dlatego też polecane jest przy malowaniu na dużych powierzchniach.
Medium satynowe do farb akrylowych to środek o bardzo dobrej rozlewności. Zwiększając udział medium w farbie uzyskujemy większy efekt matowy. Poprawia również przyczepność farb do podłoża. Po wyschnięciu klarowne, nie zmienia koloru farb. Przedłuża czas schnięcia farb, dlatego też polecane jest przy malowaniu na dużych powierzchniach.
Medium matujące do farb akrylowych to gęsty dodatek do farb i mediów akrylowych o silnym matowym efekcie. Nadaje powierzchni malarskiej, w zależności od dodanej ilości, satynową lub matową powierzchnię. Dodatkowo przedłuża czas schnięcia. Środek matujący należy dodawać do farb lub mediów maks. w stosunku 1:1. Nie używać w czystej postaci!
Medium super opóżniajace schnięcie farb akrylowych to środek w postaci gęstego płynu silniej opóźniające czas schnięcia farb akrylowych, które jednocześnie zachowuje konsystencje farby akrylowej. Można go również dodawać do żeli i innych mediów malarskich. Znakomity do malowania techniką ,,mokre w mokrym". Dodanie ok. 20% tego medium do farb akrylowych wydłuża czas ich schnięcia o ok. 75%. Dodawać nie więcej niż 50% objętości farby.
Werniks damarowy matowy, to prawie nie żółknący, werniks na bazie naturalnej żywicy do malarstwa olejnego. Przygotowany z najlepszej białej żywicy damarowej z Palembang. Rozpuszczalny w olejku terpentynowym lub benzynie lakowej. Werniks należy nakładać nie wcześniej niż po 8-12 miesiącach od ukończenia pracy. kod produktu: 50064
Satynowy, szybkoschnący, nie żółknący werniks końcowy na bazie żywicy akrylowej do wyrównania różnic w połysku powierzchni malarskiej. Nakładać równomiernie szerokim, miękkim pędzlem. Przed użyciem dokładnie wstrząsnąć. Nakładać werniks nie wcześniej niż po 8-12 miesiącach od ukończenia malowidła. Wyschnięty werniks można usunąć z powierzchni obrazu substytuem terpentyny. kod produktu: 50044