Wydawnictwo WIR - pomoce i warsztaty dla nauczycieli, logopedów, rodziców i dzieci. Nauka czytania metodą sylabową, logopedia i terapia, edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna
Autorka: Katarzyna Guzik-Czachor Gra Kto tu rządzi? wspiera rozwój mowy i spostrzegawczości, ale przede wszystkim gwarantuje dobrą zabawę! Edukacyjna gra karciana dla dzieci: wspiera rozwój mowy, wspomaga naukę czytania globalnego, kształtuje spostrzegawczość, uczy zasad gry i dobrej zabawy. Pudełko zawiera 52 karty. W zabawie może brać udział 2 graczy. Gra przeznaczona jest dla dzieci od 3. roku życia. Rozgrywka jest oparta na prostych zasadach popularnej gry w wojnę. Więcej pomysłów na zabawę z kartami
Autorki: Agnieszka Fabisiak-Majcher, Elżbieta Ławczys Czytanie ze zrozumieniem to ćwiczenia skierowane do uczniów klasy 3. 17 tekstów oraz powiązane z nimi zadania służą do usprawniania kompetencji czytelniczych uczniów, wspomagania rozwoju logicznego myślenia, pamięci oraz uczenia poprawnego budowania wypowiedzi. Z zestawu mogą korzystać nauczyciele – w pracy z uczniami na lekcji lub na zajęciach rewalidacyjnych – oraz rodzice w ramach domowych ćwiczeń czytania z dzieckiem. Autorki przygotowały publikacj
Autorka: Aleksandra Gnacek Zbiór ćwiczeń Rehabilitacja funkcji poznawczych dedykowany jest osobom z nabytym osłabieniem funkcji poznawczych. Zawiera zadania trenujące przede wszystkim procesy uwagi, rożne rodzaje pamięci, ale także funkcje wzrokowo-przestrzenne, gnozję czy funkcje językowe. Zadania zostały podzielone na trzy zestawy według poziomu trudności. Dzięki temu ta jedna pozycja świetnie nadaje się do pracy z pacjentami o różnych potrzebach i deficytach – znajdzie zastosowanie zarówno w przypadku
Autorka: Agnieszka Bala Zbiór ćwiczeń Dysleksja. Ćwiczenia funkcji słuchowych i wzrokowych dla uczniów z dysleksją (11-13 lat) bejmuje zadania usprawniające funkcje słuchowe oraz wzrokowe uczniów z dysleksją. Karty pracy są cenną pomocą podczas zajęć terapeutycznych oraz rewalidacyjnych w szkole. Funkcją zestawu jest usprawnienie lewopółkulowych mechanizmów myślowych, co pozwoli efektywnie rozwinąć kompetencje edukacyjne ucznia. Praca z zestawem pozytywnie wpłynie na: umiejętność analizy i syntezy wzrokow
Autorka: Sylwia Oszczyk "Zamarzył mi się notatnik polonistyczny, który łączyłby w sobie i planowanie nauki, i różne sposoby notowania, i zadania powtórkowe. Oparty na metodzie notowania wizualnego kreatywny zeszyt - stały towarzysz każdego ósmoklasisty. Marzyło mi się, aby zestawy poleceń były dla uczniów ciekawe, niebanalne, ciut humorystyczne i motywujące... Aby niezbędnik nie zniechęcał ogromem zagadnień, lecz okazał się przyjemną przygodą - taką wizualną wędrówką po polonistycznych drogach... Oto i
Autorka: Anna Miechowska Znów rozumiem! Ćwiczenia logopedyczne dla osób po udarze powstały z myślą o osobach dorosłych mających problemy z rozumieniem mowy. To praktyczna pomoc w usprawnianiu sfery językowej, rozumienia relacji logicznych, czasowych i przyczynowo-skutkowych. Publikacja zawiera: 50 tekstów dotyczących konkretnych, rzeczywistych sytuacji z codziennego życia, pytania do tekstów – zamknięte (dla osób, które potrafią odpowiedzieć „tak”/„nie”) oraz otwarte, odpowiedzi do pytań. Pomoc będzie wsp
Koncepcja merytoryczna: dr n. hum. Anna Żywot mówmi to innowacyjna pomoc dydaktyczna wspomagająca proces programowania języka. Zestaw jest przeznaczony dla dzieci, które nie rozwinęły umiejętności posługiwania się mową lub utraciły zdolność mówienia w wyniku zaburzeń komunikacji językowej. Szczególnie dotyczy to dzieci: ze spektrum autyzmu, z upośledzeniem umysłowym, głuchych lub niedosłyszących, z afazją, z zespołem Downa. Program polecany także dzieciom obcojęzycznym uczącym się języka polskiego. 5 k
Autorka: Anna Żertka Teczka zawiera karty do każdej lekcji chemii w klasie 7 i 8. Teczka zawiera: 63 karty do samodzielnego uzupełniania w formacie A, karty z odpowiedziami w formacie A5, które można np. wkleić do zeszytu jako gotową notatkę. Karty mogą być wykorzystywane: na lekcjach chemii w szkole, w edukacji domowej, do samodzielnego powtarzania materiału przed egzaminami i konkursami. „Gorąco wierzę, że graficzne karty pracy zainspirują uczniów i nauczycieli do tworzenia własnych notatek wizualnych”.
Autorka: Anna Żywot Mów mi, jak mam to powiedzieć! to pakiet ćwiczeń dla dzieci z różnymi zaburzeniami mowy. Ćwiczenia naśladują naturalne etapy nabywania języka i skonstruowane są tak, aby przeprowadzić dziecko i nauczyciela po kolei: od najwcześniejszego etapu rozwoju mowy aż do w pełni rozwiniętego zdania złożonego. Każde z ćwiczonych słów lub zdań zilustrowane jest prostym, czarno-białym obrazkiem, aby ułatwić dziecku proces rozumienia i zapamiętywania. Ćwiczenia przeznaczone są dla dzieci z: opóźnion
Tę pomoc możesz z powodzeniem wykorzystać w pracy z dziećmi z Ukrainy. Autorka: Maria Trojanowicz-KasprzakIlustracje: Renata Grzybek Nasi bohaterowie: Maja, Jaś, kot Olo i pies Guzik – to zabawna drużyna, która wprowadzi dzieci w wyjątkowy świat czytania i zachęci do rozmów. Dzięki metodzie czytania globalnego, która polega na zapamiętywaniu zapisu graficznego całych słów i nie wymaga znajomości liter, już najmłodsi pokochają wspólną lekturę. Od lat przekonują się o tym rodzice i dzieci w wielu krajach.
Tę pomoc możesz z powodzeniem wykorzystać w pracy z dziećmi z Ukrainy. Autorka: Maria Trojanowicz-KasprzakIlustracje: Renata Grzybek Nasi bohaterowie: Maja, Jaś, kot Olo i pies Guzik – to zabawna drużyna, która wprowadzi dzieci w wyjątkowy świat czytania i zachęci do rozmów. Dzięki metodzie czytania globalnego, która polega na zapamiętywaniu zapisu graficznego całych słów i nie wymaga znajomości liter, już najmłodsi pokochają wspólną lekturę. Od lat przekonują się o tym rodzice i dzieci w wielu krajach.
Tę pomoc możesz z powodzeniem wykorzystać w pracy z dziećmi z Ukrainy. Autorka: Maria Trojanowicz-KasprzakIlustracje: Renata Grzybek Nasi bohaterowie: Maja, Jaś, kot Olo i pies Guzik – to zabawna drużyna, która wprowadzi dzieci w wyjątkowy świat czytania i zachęci do rozmów. Dzięki metodzie czytania globalnego, która polega na zapamiętywaniu zapisu graficznego całych słów i nie wymaga znajomości liter, już najmłodsi pokochają wspólną lekturę. Od lat przekonują się o tym rodzice i dzieci w wielu krajach.
Autorka: Barbara Jaglarz Przygody sowy Rozalii. Ćwiczenia grafomotoryczne to opracowanie przygotowane dla uczniów nauczania początkowego. Tytułowa sowa Rozalia towarzyszy dzieciom na każdej karcie zestawu, zachęcając do wykonywania zadań manualnych: pisania po śladzie, uzupełniania, dorysowywania brakujących elementów itp. Ćwiczenia przeplatają się z zabawnymi i pouczającymi przygodami sowy, kształcący charakter rysunkowych opowieści pełni zatem dodatkową, wychowawczą funkcję. Zadania zostały zaprojektowa
Autorka: Alicja Rominiecka-Stec Zeszyty ćwiczeń z serii Oswoić afazję. Terapia pacjenta z zaburzeniami funkcji poznawczych przeznaczone są dla osób cierpiących na afazję, zespoły otępienne oraz chorobę Alzheimera. Zadania zawarte w zeszycie są: zapisane dużą czcionką, tak aby pacjent, który ma problemy ze wzrokiem, mógł swobodnie z nich korzystać, powtarzalne – pacjent może ćwiczyć daną funkcję wielokrotnie, ponieważ każda kategoria zawiera wiele zadań, powszechne – dają wiedzę dotyczącą życia codziennego
Autorka: Alicja Rominiecka-Stec Zeszyty ćwiczeń z serii Oswoić afazję. Terapia pacjenta z zaburzeniami funkcji poznawczych przeznaczone są dla osób cierpiących na afazję, zespoły otępienne oraz chorobę Alzheimera. Zadania zawarte w zeszycie są: zapisane dużą czcionką, tak aby pacjent, który ma problemy ze wzrokiem, mógł swobodnie z nich korzystać, powtarzalne – pacjent może ćwiczyć daną funkcję wielokrotnie, ponieważ każda kategoria zawiera wiele zadań, powszechne – dają wiedzę dotyczącą życia codziennego