Podręcznik Nasza muzyka 5 przeznaczony jest do nauczania kształcenia słuchu w piątej klasie szkoły muzycznej I stopnia. Materiał publikacji łączy zalety podręcznika zawierającego szczegółowe objaśnienia i definicje, solfeża obejmującego duży wybór ćwiczeń do śpiewania (tj. melodie ludowe, utwory z literatury muzycznej różnych epok, piosenki) oraz praktycznego zeszytu ćwiczeń z zadaniami: teoretycznymi, słuchowymi, kompozytorskimi. Treść podręcznika oprócz zagadnień z kształcenia słuchu uzupełniona jest o
Produkt nowy Utwór trwa 25 minut Został napisany dla Léona Goossensa
"Zostawiłem na boku wszystkie pozaczynane prace i wziąłem się [...] do małej historii na skrzypce i orkiestrę". Tak Michał Spisak w swoim liście z 7 grudnia 1953 informował Grażynę Bacewicz o rozpoczęciu prac nad nową kompozycją. Początkowo miało to być Capriccio, ostatecznie jednak pod koniec maja 1954 powstało Andante i Allegro na skrzypce i orkiestrę smyczkową. Utwór ten został zamówiony przez Nadię Boulanger na potrzeby kursu prowadzonego przez Yehudi Menuhina latem 1954 roku w Fontainebleau. Warto za
Książka "W Zoo" powstała z myślą o najmłodszych skrzypkach – uczniach początkowych klas szkół i ognisk muzycznych. Każdy utwór poświęcony jest wybranemu zagadnieniu technicznemu, z którym uczeń powinien zapoznać się w początkach nauki. Mamy więc podstawowe rodzaje artykulacji: détaché, martelé, staccato, mamy zmiany strun, podziały smyczka, dwudźwięki, podstawowe elementy biegłości. Uczniowie napotkają w utworach również rozmaite grupy rytmiczne (rytm punktowany, triole, synkopy) oraz podstawowe włoskie
"Pastorale e Danza" na skrzypce i fortepian zostało skomponowane w 1999 roku. Kompozytor dedykował ten utwór prof. Mirosławowi Ławrynowiczowi, a jego prawykonanie odbyło się 8 maja 2000 roku podczas Warszawskich Spotkań Muzycznych. Wykonawcami byli Andrzej Gębski (skrzypce) oraz Bartłomiej Rybak (fortepian). Kompozytor często podkreśla, że "Pastorale e Danza" jest pierwszym świadomie napisanym dziełem reprezentującym trzeci nurt stylistyczny jego twórczości. Określa go jako klasycyzm postmodernistyczny ch
Skojarzenie tytułu kompozycji – "Plejady" – z wierszem Jarosława Iwaszkiewicza jest jak najbardziej na miejscu. Romuald Twardowski swoją kompozycją na skrzypce i fortepian chciał oddać hołd poecie, z którym pozostawał w bliskiej znajomości. Utwór powstał w 1993 roku, trzynaście lat po śmierci poety. W języku muzycznym utworu odnajdziemy ślady twórczości Karola Szymanowskiego. Twardowski stosuje w "Plejadach" podobne rozwiązania fakturalne, np.: wysoki rejestr skrzypiec grających kantylenę na tle figura
Zagrajmy razem to zbiór miniatur na dwoje skrzypiec, napisanych przez Romualda Twardowskiego w 2009 roku na zamówienie Wydawnictwa EUTERPE. Główną ideą tej publikacji jest zachęcenie początkujących skrzypków do wspólnego muzykowania. Jednocześnie kompozytor dyskretnie wprowadza uczniów w świat muzyki współczesnej, np. stosując w krótkich fragmentach elementy chromatyki lub dobarwiając tonalną melodię jednego głosu „zgrzytliwymi” brzmieniami w partii drugich skrzypiec. Każda z miniatur opatrzona została od
Książka nowa Utwór napisany dla WIlliama Pleeth i Margaret Good Sonet trwa 21 minut
Próżno by szukać dzisiaj nazwiska Christopha Schimpke we współczesnych wielkich encyklopediach muzycznych. Ten urodzony w Tetschen (obecnie Děčín – Czechy) kompozytor i wirtuoz fagotu został usunięty w cień innego kompozytora i muzyka orkiestry na zamku Johannisberg (obecnie Jánský Vrch – Czechy) – Karla Ditters von Dittersdorfa. Obaj spędzili tam razem około dwudziestu lat (Schimpke aż do śmierci) i obaj pełnili w tej orkiestrze funkcje kierownicze. Christoph Schimpke skomponował jedenaście symfonii, ok.
Adam Sławiński urodził się w 1935 roku w Leśniczówce koło Szamocina. Studiował muzykologię na Uniwersytecie Warszawskim. W czasie studiów rozpoczął działalność publicystyczną w periodykach “Ruch Muzyczny” i “Jazz”. W latach 1957-63 był redaktorem muzycznym w Telewizji Polskiej. Tam zadebiutował jako autor muzyki dla Teatru Telewizji i cyklu programów Agnieszki Osieckiej Listy śpiewające. Pochodzące stąd piosenki zaczęły później istnieć samodzielnie. Współpracował także z Wojciechem Młynarskim i później z
Skomponowany w 1948 roku na zamówienie Związku Kompozytorów Polskich Kwintet na flet, obój, klarnet, róg i fagot, kompozytor dedykował Marcie Thibault – matce swojej żony Andrée. Utwór ten uznawany jest za jeden z najlepszych XX-wiecznych polskich kwintetów dętych. Ujęty jest w trzech częściach: Allegro moderato, Andante, Andante-Allegro, przy czym część ostatnia jest najbardziej rozbudowana. Całość kompozycji, utrzymanej w pogodnym charakterze, cechuje równorzędne traktowanie instrumentów, przejrzysta fa
Sonatina na obój, klarnet i fagot została skomponowana w roku 1946, była więc jednym z pierwszych utworów napisanych po powrocie Spisaka z Voiron do Paryża. Utwór został dedykowany francuskiemu Trio Daraux. Jako ciekawostkę można przytoczyć fakt, że temat fagotu z trzeciej części Sonatiny Spisak użył ponownie w pierwszej części Concerto giocoso na orkiestrę kameralną (1957). Bez wątpienia Sonatina jest jednym z najpopularniejszych utworów Spisaka, chętnie wykonywanym przez tria stroikowe na koncertach. Do
SPISAK, Michał (1914-1965) - Trzy preludia Obsada - flet, sopran postać wydania - 2 partytury wykonawcze ISMN - 9790801507396 ilość stron - 4+4 redakcja - Marcin Kowalczyk okładka - Małgorzata Flis Trzy preludia – to cykl miniatur na flet i sopran . Pierwsze preludium, dwa razy dłuższe od pozostałych, jest bardziej zróżnicowane, przypomina nieco inny utwór Spisaka – Duetto Concertante na fagot i altówkę. Pozostałe dwa preludia to bardzo krótkie, proste technicznie miniatury, wyraźnie nawiązując
SPISAK, Michał (1914-1965) - Aubade książka w cienkiej oprawie 20 stron redakcja: Tatiana Stachak, Marcin Kowalczyk okładka: Małgorzata Flis ISMN 9790801507365 Aubade jest utworem bez specjalnych założeń czy zamierzeń twórczych. Napisana jest dla odpoczynku po Koncercie na dwa fortepiany i posiada zupełnie odrębny charakter od innych kompozycji. Cały nacisk położony jest na prostotę formy i ograniczenie się w środkach. Na karcie tytułowej autografu partytury Aubade widnieje określenie “na flet
Zeszyt nowy Zeszyt nutowy dla pierwszej klasy Format: A5 leżący Pięciolinie 12 mm Na lewych stronach 4 pięciolinie i klawiatura fortepianowa, na prawych 5 pięciolinii Na wewnętrznych stronach okładki wiadomości z teorii muzyki