Spokojnej nocy To pieśń miłości płynie Gliwicka piosenka Idzie wiosna ulicą Piosenka lotników Marynarskie noce Piosenka o Katowicach Na ślizgawce Piosenka o miłości Tak było Dwie paczki papierosów Wrocławski ptaszek Wiosna w parku Błękitny mały kwiat Motor gra, motor gna We mgle porannej Przez łzy nie widać słońca Zimowy nokturn Naucz mnie naucz Na pamiątkę Zimowa piosenka Serdenada dzwonów Niezpomniana piosenka (bonus)
Zebrali się specjalnie dla festiwalu Nowa Muzyka Żydowska, harmonijnie łącząc pozornie różne muzycznie światy. Lider i twórca projektu Michał Górczyński w wierszach współczesnego, piszącego w jidysz amerykańskiego poety Ahrona Tauba usłyszał muzykę i odnalazł w nich inspirację. W kompozytorskim zamyśle projekt jawi się jako zbudowany z utworów niemal tanecznych, ale odbiorcy poznając różne oblicza muzyczno-poetyckich obrazów nie będą tańczyć – mają się do tańca przygotować – preparing to dance. Ten proj
Mourning Ceremony Fruits Of The Forest Garian Inna Namin (Oh Great Mother) Rubys Lullaby Caravan Through Alice Kapitan Ya (Eternal Voyage) March Of The Murries Spirit Of Ozz Message To Earth Flames Of Reflection
Materiał zarejestrowano w dniach 6–7 października 2009 roku w kościele Sw. Marii w Gdańsku. Spis utworów: 1. Transience I - for soprano saxophone and organ 2. A Dialogue - for soprano saxophone and organ 3. Colors Of Soprano - for soprano saxophone 4. Hope - for tenor saxophone and organ 5. Anticipation - for soprano saxophone and organ 6. Colors Of Tenor - for tenor saxophone 7. Ave Maris Stella - for organ 8. Joy - for tenor saxophone and organ 9. Transience II - for teno
Nagranie koncertowe dokonane podczas 8 edycji festiwalu muzyki improwizowanej Ad Libitum w sali Laboratorium Centrum Sztuki Współczesnej im Wojciecha Krukowskiego. Album "Sesto Elemento" to koncertowe uzupełnienie płyty "Five Elements" nagranej rok wcześniej w składzie Piotr Damasiewicz, Maciej Garbowski, Jon Falt. Podczas festiwalowego występu Jona Falta zastąpił inny perkusista William Soovik. Powstał więc inny zespół w cudowny sposób balansujący na granicy swobodnego improwizowania jazzowego i
Jacek Grekow - accordion, gajda, tarambuka Piotr Chołołowicz - accordion Nadia Klinczatova - vocal 1. Izgrev 2. More sokol pije 3. Kyrillikata I 4. Dobrudja 5. Strkeli 6. Spomen 7. Tuginata 8. Kyrillikata II
Kacper Grzanka - trumpet, flugelhorn Maciej Sokołowski - tenor sax Krzysztof Dys - piano Jakub Królikowski - piano Piotr Rakowski - vibraphone Piotr Scholz - guitar Andrzej Konieczny - drums, synth, electr Patryk Pilasiewicz - bass Spis utworów: 1. After Caostrophe 2. Nim wstanie dzień 3. Okolice peronów 4. Kraksa 5. Mój stary 6. Sztandar/Cmentarz Remu 7. Jutro premiera 8. Cmentarz Remu (GRIT rebuild) 9. After Caostrophe (GRIT rebuild)
Marzena Grzymała - vocal Rafał Sarnecki - guitar Piotr Masternak - bass guitar Marcin Ułanowski - drums Spis utworów: 1. W nadziei ciągle trwam, 5:02 2. Stasiu zakochaj się, 3:30 3. Pomarańczowe szczęście, 4:10 4. Tak bardzo chcę ciebie, 3:47 5. Kolor Blue, 3:45 6. Bo mnie nie udało się, 4:13 7. My Romance, 3:48 8. Pod Jaworem, 3:48 9. Na granicy snu
Do swego drugiego autorskiego projektu Forces Within gitarzysta Maciej Grzywacz zaprosił znakomitych muzyków: Macieja Sikałę, Piotra Lemańczyka oraz Tylera Hornby (Kanada). Kompozycje napisane specjalnie dla tego międzynarodowego składu w nowoczesny sposób wykorzystują możliwości brzmieniowe jazzowego kwartetu z udziałem gitary i saksofonu. Spis utworów: Right balance Forces Within Chinook 26-2 More Than Four Central Park West Half an Apple
Nowy projekt gitarzysty Macieja Grzywacza. Założeniem artysty było wypracowanie charakterystycznego brzmienia zespołu na bazie nowoczesnych jazzowych kompozycji. Do współpracy Maciej Grzywacz zaprosił Avishai Cohena, wybitnego nowojorskiego trębacza, który występował z takimi sławami jazzu, jak Dave Liebman, James Moody, Jeff Ballard czy Roy Hargrove. Skład zespołu: Maciek Grzywacz – gitara, Avishai Cohen – trąbka, Piotr Lemańczyk – kontrabas, Krzysztof Gradziuk – perkusja. Spis utworów: 1. Evenne
Skandynawia to prawdziwa wylęgarnia talentów wokalnych, wystarczy wspomnieć Kari Bremnes, Karin Krog czy Josephine Cronholm. Inger Marie Gundersen to pochodząca z Norwegii wokalistka, która w trakcie swojej kariery koncertowała i współpracowała z wieloma doskonałymi norweskimi muzykami jazzowymi. Na jej płytowy, autorski debiut przyszło nam jednak czekać długi czas - pierwszą, znakomicie przyjęta przez krytyków i publiczność płyta "Make This Moment" wydała będąc już gruba po czterdziestce. Od pierwszej
1. Barry Guy / Maya Homburger / Zlatko Kaucic - Shadow Fragment 01:01 2. Barry Guy / Maya Homburger / Zlatko Kaucic - Footfalls I 06:59 3. Barry Guy / Maya Homburger / Zlatko Kaucic - Footfalls II 15:26 4. Barry Guy / Maya Homburger / Zlatko Kaucic - Celebration 04:41 5. Barry Guy / Maya Homburger / Zlatko Kaucic - Peace Piece 07:13 6. Barry Guy / Maya Homburger / Zlatko Kaucic - Footfalls III 05:56 7. Barry Guy / Maya Homburger / Zlatko Kaucic - The Seeker and the
HAMILTON SCOTT SCANDINAVIAN FIVE LIVE AT NEFERTITI 2009 JAZZ 663993091822 DIGIPACK CD+DVD Spis utworów: CD Move Tenderly Dear old Stockholm Bye bye blackbird In a sentimental mood Blue capers TT: 59:33 DVD Tenderly Move Bye bye blackbird In a sentimental mood Blue capers Smile Interviews with bandmembers
Scott Hamilton i Karin Krog to wielcy mistrzowie, przynależący raczej do minionej epoki, ze wszelkimi zapomnianymi jej walorami, z drugiej, są ciągle otwarci i nadal rozwijający się. Najlepszym tego dowodem jest dobór repertuaru do ich wspólnej płyty, zawiedzie sie ten, kto szuka znanych standardów. Scott Hamilton z Karin Krog i owszem, sięgają do przebogatej skarbnicy jazzowych szlagierów, ale raczej tych niedocenianych, pomijanych przez jazzowych wyjadaczy. Płyta „The Best Things In Life zalicza si
To płytą autorską flecisty i kompozytora Leszka "HeFi" Wiśniowskiego i zarazem trzecią zespołu HeFi Quartet. "Parallax Error" to jazzowy album koncepcyjny w którym metaforycznie rozumiane zjawisko błędu paralaksy determinuje dramaturgię i dobór użytych środków wykonawczych. Muzyka skupia elementy jazzu i muzyki współczesnej. Lider posługuje się często instrumentalnymi technikami rozszerzonymi, gra na wielu odmianach fletów poprzecznych w tym rzadkim kontrabasowym, używa też glissando headjoint –