"Zamierzeniem moim było opracowanie takiej szkoły, która by w początkach nauki nie była zbyt trudna, a jednocześnie zawierała materiał muzyczno - dydaktyczny niezbędny do właściwego i systematycznego opanowania instrumentu oraz kształtowania wrażliwości muzycznej ucznia. Starałem się tak stopniować trudności, aby były dostosowane do przeciętnie zdolnych uczniów. Moje usiłowania szły również w tym kierunku, aby materiał zawarty w tej szkole przez odpowiednie uszeregowanie problemowe pozwolił na przyswoje
Najpopularniejszy podręcznik do nauki gry na gitarze. Na początku uczeń poznaje instrument: jego części składowe, sposoby trzymania gitary, oznaczenia palców i strun. We wstępie Powroźniak przedstawia również ogólne uwagi na temat wydobywania dźwięków i sposobów ćwiczenia. W dalszej części podręcznika uczeń poznaje tonacje, artykulację, sposoby gry wielodźwięków oraz w pozycjach i in. Ważnym elementem szkoły są również rozdziały zatytułowane „Powtarzamy wiadomości o muzyce” przy lekturze których uczeń
Książka Szkoła gry na akordeon Wydawnictwo PWM Autor W. Kulpowicz Ilość stron 156 Format A4 Miękka oprawa
Szkoła na flet cz. 1 Wydawnictwo PWM. Autor E. Towarnicki. Chcąc ułatwić naukę i zarazem ją uprzyjemnić autor zastąpił suche ćwiczenia początkowe polskimi melodiami ludowymi, podobnymi względami powodując się, załączono do ""Szkoły"" dodatek zawierający towarzyszenie fortepianu dla niektórych utworów. Aby umożliwić uczniom osiągnięcie pięknego tonu i dobrej techniki, szeroko opracowano dział gam. Do podręcznika dołączono także dwie tabele chwytów. 130 str. Format A4 Miękka oprawa.
Książka - Szkoła gry na Akordeonie Guzikowym Witold Kulpowicz Podręcznik niniejszy, opracowany w sposób łatwy i przystępny dla samouków, w zasadzie jest przystosowany do użytku szkół i ognisk muzycznych. Zawiera szereg etiud i utworów oryginalnych na akordeon, a także transkrypcje najbardziej wartościowych pozycji z literatury muzycznej, głównie fortepianowej Wydawca: PWM Seria: Seria Pedagogiczna Oprawa: miękka Nr ISBN/ISSN: 83-224-2533-3 Liczba stron: 172 Format: A4 stoj. 210x295 Wersja językow
Część druga „Solfeża” zawiera ćwiczenia w tonacjach od trzech znaków. Większość czytanek stanowią wyjątki z dzieł kompozytorów polskich i obcych oraz polskie pieśni ludowe. Ćwiczenia należy wykorzystywać jako materiał:a) do opracowania na lekcjach w szkole,b) do czytania a vista,c) do samodzielnego opracowania przez ucznia w domu. Liczba stron: 212 Format: B5 stoj. 170 × 240
Solfeż 1 Ćwiczenia 1- i 2-głosowe w tonacjach do trzech znaków chromatycznych Część pierwsza "Solfeża" zawiera ćwiczenia w tonacji C-dur i a-moll wraz ze zmianami chromatycznymi (alteracje) oraz w tonacjach do trzech znaków. Większość czytanek stanowią wyjątki z dzieł kompozytorów polskich i obcych oraz polskie pieśni ludowe. Ćwiczenia należy wykorzystywać jako materiał do opracowania na lekcjach w szkole, do czytania a vista oraz do samodzielnego opracowania przez ucznia w domu. Format: B5 308 stro
Johann Sebastian Bach Inwencje dwugłosowe na fortepian Bach pisał swe inwencje dla celów pedagogicznych. Utwory te miały rozwijać w studiującym umiejętności wykonawcze i kształcić jego zmysł kompozycji. Jako cel wykonawczy „Inwencji” stawia Bach naukę gry polifonicznej i uzyskanie śpiewności tonu Wydawca: PWM Seria: Seria Pedagogiczna Oprawa: miękka Liczba stron: 36 Format: N4 stoj. 235x305
Szkoła gry na skrzypcach cz. 2 Wśród problemów technicznych zawartych w II części naszej ''Szkoły gry na skrzypcach'' wysuwa się na plan pierwszy nauka gry w pozycjach II i III. Podręcznik przynosi też rozwinięcie problemów technicznych zawartych w części I. Tak więc - zgodnie z obowiązującym programem - wprowadziliśmy w szerszym zakresie dwudźwięki, staccato, szybsze legato, tryl, nowe smyczkowania i inne. [Zenon Feliński, Emil Górski, Józef Powroźniak] Autor okładki: Witold Abako Autor wstępu: Ze
Książka Gamy i pasaże na fortepian cz. 1 PWM Zeszyt I obejmuje gamy i pasaże na elementarnym stopniu nauczania, w obrębie dwóch oktaw. Ma on na celu zaznajomienie ucznia ze skalą dźwiękową systemu major i minor, podstawowego dla muzyki europejskiej, oraz przyswojenie najczęściej spotykanych układów dźwiękowych i odpowiadającym im skojarzeń ruchowych obu rąk. Format: A4 stron 68, miękka oprawa
Przystępując do napisania tej szkoły starałem się w możliwie prostej i zwięzłej formie podać nie tylko zasady gry na instrumencie, ale i wprowadzić ucznia w zagadnienia zapisu i wykonawstwa muzyki różnych stylów, łącznie z muzyką współczesną. Pragnę również zaznaczyć, iż przy układaniu materiału ćwiczeniowego uwzględniałem niejednokrotnie literaturę artystyczną i popularno-ludową, by w ten sposób oprócz techniki gry wyrabiać w uczniach poczucie muzycznego smaku. [Ludwik Lutak] Autor komentarza wykonawc