Książka skierowana jest głównie do studentów politechnik i wyższych szkół technicznych wydziałów elektroniki, informatyki i kierunków pokrewnych, takich jak mechatronika czy automatyka, oraz do inżynierów i techników tych specjalności. Może być tez użyteczna dla uczniów starszych klas ponadgimnazjalnych szkół technicznych o profilu elektronicznym i informatycznym. Jakkolwiek książka została napisana z myślą o samoukach, może być stosowana również jako podręcznik w nauczaniu zbiorowym z pomocą nauczyciela
W zamyśle zbiór ten ma być odmienny od innych dostępych na rynku i powinien stanowić dla nich uzupełnienie. Postawowym jego założeniem jest, aby wszystkie zamieszczone problemy (poza tymi, które są przeznaczone do pracy własnej) były w pełni oraz szczegółowo - nawet na kilku stronach - rozwiązane, aby żadne zagadnienie nie pozostało niewyjaśnione, a żadne pytanie, jakie mogłoby nasunąć się Czytelnikowi podczas analizowania rozwiązania, nie pozostało bez odpowiedzi. Zadania są bardzo starannie dobrane do
Książka ta przeznaczona jest przede wszystkim dla student w chemii i nauk pokrewnych, dla pracownik w naukowych zatrudnionychw szkołach wyższych i instytutach naukowo-badawczych oraz dla nauczycieli chemii. Opracowanie składa się z dw ch części. W pierwszejdotyczącej nazewnictwa związk w nieorganicznych podano og lne i szczeg łowe zasady tworzenia nazw tych związk w oraz wyodrębniono tzw. przewodnik po nazwach uwzględniający nazwy związk w nieorganicznych w ułożeniu alfabetycznym pierwiastk w. W części dr
Jest to zestaw kilkunastu scenariuszy godzin wychowawczych dla uczni w klas IV-VI. Prezentowany materiał obejmuje tematykę ścieżki ekologicznej oraz prozdrowotnej. Omawiane na lekcjach zagadnienia pomagają uczniom dostrzec gł wne problemy środowiska naturalnego, rozbudzają wrażliwość na piękno natury, uczą odpowiedzialności za świat przyrody.Poruszane w publikacji wybrane zagadnienia z edukacji prozdrowotnej związane są z bezpieczeństwem, zdrowym trybem życia, technikami pracy umysłowej, rozwijaniem zaint
Każdy rozdział książki został bardzo starannie przygotowany i zawiera najpierw ogólną charakterystykę pierwiastków danej grupy układu okresowego, porównanie ich właściwości, a następnie kolejno charakterystykę poszczególnych pierwiastków według schematu: budowa elektronowa, występowanie w przyrodzie, metody laboratoryjne i przemysłowe ich otrzymywania, właściwości fizyczne i chemiczne (reakcje, którym one ulęgają) oraz ich zastosowanie. Następnie omówiono związki danego pierwiastka z innymi pierwiastkami,
Zbi r adresowany jest do uczni w gimnazj w. Zawarte w nim zadania ilustrowane integrują fizykę z takimi dziedzinami wiedzy, jak chemia, biologia, geografia, astronomia, matematyka, a nawet historia, co ma duże znaczenie w procesie nauczania. Większość zadań dotyczy zjawisk, z kt rymi uczeń spotyka się na co dzień. Zbi r ten ma na celu uświadomienie uczniom, że fizyka to nie jest trudny przedmiot lecz to jest to, co wok ł nas się dzieje: że każdy człowiek powinien znać podstawowe prawa fizyki, aby m c zro
Niniejsza książka powstała z myślą o wszystkich, kt rzy w swojej działalności wykorzystują analizę statystyczną danych. Prezentowane w niej treści mogą stanowić pomoc dydaktyczną dla uczni w i nauczycieli szk ł średnich oraz student w i prowadzących zajęcia ze statystyki na r żnych kierunkach i specjalnościach studi w. Korzystanie z niej nie wymaga od czytelnika zaawansowanej znajomości matematyki, a wszystkie potrzebne pojęcia matematyczne zamieszczono w dodatkach na końcu książki. Czytelnicy znajdą
Materiały przygotowawcze dla kandydat w na akademie medyczneBIOLOGIA. Testy z rozwiązaniami .
Materiały przygotowawcze dla kandydat w na akademie medyczne FIZYKA. Testy z rozwiązaniami
Niewielu rodzi się geniuszy. Wszystkie dzieci mają mn stwo talent w. Dlaczego te życiowe szanse są systematycznie w naszych szkołach zaprzepaszczane?Czy winni są rodzice, kt rzy są zbyt przemęczeni i za wygodni, aby przejąć odpo-wiedzialność za jedyny w swoim rodzaju talent własnego dziecka? Czy też winni są nauczyciele, kt rzy zbyt mało kochają dzieci i kt rzy stracili zapał do wykonywania swojej pracy? Czy winny jest, biorąc pod uwagę całokształt, system szkolny, kt ry uniemożliwia czerpanie radości i z
Książka "Songs and Poems for Children. Piosenki i wiersze dla dzieci" skierowana jest do małych dzieci, które rozpoczynają uczenie się języka angielskiego. Zestaw piosenek, zarówno w tekście, jak i melodii zamieszczonych na naszej stronie internetowej - www.fosze.pl, umożliwia poprawne śpiewanie i rozumienie tekstu. Oczywiście pomoc Rodzica lub Nauczyciela jest bardzo mile widziana. Niniejszy "śpiewnik" może być wykorzystany niezależnie od realizowanego programu nauczania. Nauka języka na tym podstawowym
Materiały przygotowawcze dla kandydat w na akademie medyczneCHEMIA. Testy z rozwiązaniami
Program wychowawczy świetlic - Liście wielkiego drzewa życia. Program wspomagający rozw j aktywności tw rczej dzieci, dopuszczony do użytku szkolnego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu. Numer dopuszczenia DKOS-5002-24/04. Uzupełnieniem tego programu jest Przewodnik metodyczny do programu wychowawczego świetlic - Liście wielkiego drzewa życia.
Autor bazując na własnym doświadczeniu zawodowym postanowił zaprezentować bardzo prosty model muzykoterapii grupowej wspomagającej pracę nad komunikacją dzieci z głęboką niepełnosprawnością intelektualną i dziecięcym porażeniem m zgowym, uwzględniającej możliwości percepcyjno-motoryczne takich os b. Drugą propozycją jest "terapia śpiewem", kt rą stanowi zestaw zabaw muzyczno-ruchowych przeznaczonych dla dzieci przedszkolnych z nieharmonijnym rozwojem mowy. Jest to pr ba integracji wszystkich działań proce
Książka ta zawiera dwadzieścia wierszy autorstwa Jana Brzechwy i Juliana Tuwima. Rozmaite zagadki, krzyż wki, układanki, propozycje plastyczne, przeznaczone są dla dzieci w młodszym wieku szkolnym. Pod każdym z tekst w znajdują się r wnież pytania, z kt rych skorzystać mogą nauczyciele na lekcjach języka polskiego w trakcie omawiania zawartych w tej książce wierszy. Wszystkie pytania i polecenia należy traktować jako pewną propozycję, a nie przymus metodyczny. Zaproponowana forma interpretacji utwor w umo