1.People Meet Sweet Music Fills The Heart 2.People Meet Sweet Music Fills The Heart 3.People Meet Sweet Music Fills The Heart 4.Sult 5.Sult 6.Sult 7.Sult 8.Sult 9.Sult 10.Sult 11.Kattorna 12.Kattorna 13.Kattorna 14.Kattorna 15.Kattorna
Originalna ścieżka dźwiękowa do filmu Romana Polańskiego "Nóż w wodzie". Muzycy: Krzysztof Komeda - piano Bernt Rosengren - tenor saxophone (1-8) Zespół instrumentalny , Krzysztof Komeda - conductor
1. Nightime, Daytime Requiem 2. Don Kichot 3. Czarownica 4. Ballad for Bernt Muzycy: Krzysztof Komeda - piano Tomasz Stańko - trumpet Zbigniew Namysłowski - alto sax Roman Dyląg - bass Rune Carlsson - drums
Album „Reminiscence został wznowiony przez Polskie Nagrania w ekskluzywnej reedycji kultowej serii Polish Jazz, znanej fanom polskiej muzyki jazzowej od lat 60. To pierwsze tak obszerne opracowanie w historii tej znakomitej płyty. Album, przy zachowaniu oryginalnej okładki, został wzbogacony dwujęzyczną książeczką z tekstem Tomasza Szachowskiego. Autorem odświeżonego brzmienia jest wybitny reżyser dźwięku - Jacek Gawłowski. Płyta „Reminiscence zarejestrowana w marcu 1971 roku, dla serii Polis
Płyta zawiera pierwsze piosenki Marii Koterbskiej nagrane w Rozgłośni Polskiego Raria w Katowicach w latach 50. Zostały odnalezione przez Artura Olszara - fana artystki w prywatnych archiwach. Oprócz niepublikowanych dotąd nagrań na płycie znajdą Państwo największe przeboje Marii Koterbskiej jak "Brzydula i rudzielec" czy "Noc słowików"
"Going Away" to trzecia płyta w dorobku Kraków Street Band, oparta w całości na autorskim materiale. Składa się na nią 11 żywych, bezpretensjonalnych piosenek, zgrabnie balansujących między nowoczesnym folkiem, jazzem i bluesem. Pięknie brzmiące pomieszczenia studyjne Radia Kraków pozwoliły uchwycić niuanse w muzyce 9-osobowego składu, która od czasu ulicznych początków nabrała rumieńców i treści. Muzycy: Łukasz Wiśniewski - wokal, ukulele Piotr Grząślewicz - banjo Marcin Hilarowicz - gitara
Trójka niezwykłych muzyków - Omar Sosa, Joo Kraus i Gustavo Ovalles we wspólnym projekcie! Muzycy mają spore doświadczenie w nowym jazzie, Omar Sosa wielokrotnie realizował projekty electro-jazzowe, Joo Kraus to z kolei fundament De Phazz i Tab Two. Gustavo Ovalles to z kolei długoletni partner muzycznych eksploracji Omara Sosy. Ich wspólna płyta przynosi reminiscencje z klimatów dawnego Gila Evansa i Milesa Davisa, odrobinę ambientu, nieco transowych fraz przełamanych nu-jazzową estetyką. Z jednej stro
Duńska skrzypaczka i kompozytorka Line Kruse najbardziej znana jest ze współpracy z super-grupą Gotan Project, z którą współpracuje od jej powstania, tzn. od nagrania pierwszej ich płyty „La Revancha del Tango, na której wystąpiła obok trójki założycieli i argentyńskich muzyków Gustavo Beytelmanna (fortepian), Nini Floresa (bandoneon) i Edi Tomassiego (instrumenty perkusyjne), a także hiszpańskiej wokalistki Cristiny Vilallonga. „Dancing On Air„ to jej druga autorska płyta nagrana dla audiofilskiej wytwó
"More" jest efektem pracy młodych muzyków jazzowych, których na co dzień dzielą setki kilometrów. Muzyka Joanny Kucharczyk sprawiła, że znaleźli się w jednym miejscu oraz czasie i nagrali utwory, w których zamknęli wspólną historię. Dźwięki fortepianu (Vit Kristan), kontrabasu (Max Mucha), perkusji (Karol Domański) oraz zmysłowego głosu Joanny tworzą lekkie i kojące melodie. Muzycy w dziewięciu utworach odnaleźli idealną harmonię pomiędzy tradycyjnymi i współczesnymi brzmieniami muzyki jazzowej, nada
Premierowy projekt "Cantabile in G-minor" Leszka Kułakowskiego, jednego z najważniejszych polskich muzyków jazzowych, to bardzo osobista, wyrafinowana, pełna szerokich planów dźwiękowych i długo wybrzmiewających dźwięków forma doskonała. Kułakowski, od lat wykonujący swoje własne kompozycje i tym razem prezentuje się jako wyśmienity, piszący swoim własnym charakterem pisma kompozytor. Naczelną ideą kompozycji jest kontrast, szukanie nowych barw pomiędzy instrumentami melodycznymi: fortepianem i trąbką
Świadome budowanie muzycznej architektoniki oraz intuitywna, lecz bardzo zgłębiona komunikacja między członkami zespołu jest myślą przewodnią w projekcie Roberta Kusiołka. Owa koncepcja powołuje do życia niezwykle przestrzenny i równocześnie archaiczny świat dźwięków. "NUNTIUM" przekracza granice, poruszając się na przestrzeni wolnej improwizacji i strukturalnej świadomości, tradycji jazzu i muzyki etnicznej oraz muzyki współczesnej i zabytkowej. Pozwala to stworzyć nowy wymiar relacji "wykonawca-odbior
Ascetyczne skupienie, głębia i płynące, afrykańskie melodie. Oto muzyczna mozaika pozornie niedopasowanych do siebie elementów: zachodnioafrykańska harfa, czyli kora to pudło rezonansowe wykonane z tykwy, na której rozpięta jest krowia skóra. Z korpusu instrumentu wystaje duży mostek, a między nim i długą szyjką instrumentu rozpięte jest 21 strun. Ich rozmieszczenie po obu stronach mostka pozwala na symetryczną grę obiema rękami i budowanie zachwycającej polifonicznej faktury. Do tego klarnet basow
Dla grupy Lautari najważniejszy były przekaz, idee i zbiory zawarte w dziele życia Oskara Kolberga „Lud. Jego zwyczaje, sposób życia, mowa, podania, przysłowia, obrzędy, gusła, zabawy, pieśni, muzyka i tańce". Zdaniem zespołu dziś, tak jak w czasach, gdy działał Kolberg, aktualne są pytania o rolę muzyki tradycyjnej w polskiej kulturze narodowej, o możliwość jej funkcjonowania i oddziaływania – niegdyś w europejskich salonach, teraz na światowym rynku world music. Tytuł płyty „Vol. 67 nawiązuje do 67. to
1.Delayed Train 2.Suspended Poem 3.Keep On Going 4.Open Your Eyes 5.Zbojnicky 6.Smile 7.Simple Major 8.Kotek
"Sentymentalna trąbka" to tytuł płyty nagranej przez znanego nie tylko w środowisku myśliwskim założyciela i kierownika Capelli Zamku Rydzyńskiego, Reprezentacyjnego Zespołu Muzyki Myśliwskiej Polskiego Związku Łowieckiego działającego przy Naczelnej Radzie Łowieckiej i Zarządzie Głównym PZŁ w Warszawie, Mieczysława Leśniczaka. Ten nietuzinkowy trębacz oczarował swą sztuką w utworach znajdujących się na CD. Pierwsze wrażenie jakie odnosi się podczas słuchania jego gry, to duża umiejętność budowania