Modelik

FSO Syrena 105

FSO Syrena 105

W 1953 roku ówczesne władze przyjęły plan produkcji polskiego samochodu osobowego o nazwie Syrena. Pierwszy model Syreny nie był oznaczony liczbowo, dopiero po pojawieniu się kolejnych wersji pierwszy model oznaczono jako 100. Według przyjętych założeń nadwozie samochodu miało być wykonywane w postaci drewnianego szkieletu wykończonego płytami pilśniowymi, do napędu miał być wykorzystany mały, rzędowy, dwucylindrowy silnik dwusuwowy. Miał on napędzać poprzez przeguby oś przednią, rozwiązanie nowatorskie n

idź do sklepu
FSO M-20 Warszawa

FSO M-20 Warszawa

Samochód GAZ-20 (oznaczenie fabryczne w zakładach GAZ w Moskwie) otrzymał oficjalne oznaczenie i nazwę M-20 Pobieda. M od "Mołotowiec", ponieważ zakłady GAZ nosiły imię Mołotowa), nazwa Pobieda (po polsku "zwycięstwo") na cześć zwycięstwa nad Niemcami. Pochodzeniu konstrukcji samochodu GAZ-20 jest niejednoznaczne: od niemieckiego samochodu Opel Kapitan lub amerykańskiego Forda z dolnozaworowym silnikiem Dodge-a z 1940 roku.W 1957 roku nastąpiła modernizacja konstrukcji i pojawiła się nazwa M-20 Warszawa.

idź do sklepu
Polonez-Poltruck Policja

Polonez-Poltruck Policja

Podwozie produkowały ZSD w Nysie (później Nysa Motor), specjalną zabudową zajmowały się inne firmy. Samochody produkowane w końcowym okresie w Nysie nosiły nazwę Poltruck. Model należy do łatwych w budowie. Plan modelu jest opracowany komputerowo na 6 stronach formatu A4.

idź do sklepu
Star 21 SBM 2000/8

Star 21 SBM 2000/8

Produkcję polskich samochodów ciężarowych o średniej ładowności Star 21 rozpoczęto w Fabryce Samochodów Ciężarowych Star w Starachowicach, na terenie dawnych zakładów zbrojeniowych. Wykorzystując zespoły samochodu ciężarowego zbudowano kilka wersji samochodów gaśniczych. Model pożarniczy wersji samochodu Star 21 produkowano od 1958 roku w Jelczańskich Zakładach Samochodowych w Jelczu koło Oławy, na bazie podwozia ze Starachowic. Przy stosunkowo dużej ładowności samochodów z nadwoziem pożarniczym, niewielk

idź do sklepu
FSO Syrena 105 Bosto

FSO Syrena 105 Bosto

FSM Syrena 105 Bosto  przeznaczona była do przewozu 4 osób i 200 kg bagażu. Prototyp oparty był o przednią część nadwozia Syreny 104. Do produkcji seryjnej wykorzystano zespoły i nadwozie Syreny 105, pierwszego modelu Syreny z drzwiami otwieranymi "z wiatrem". Syrena 104 była ostatnim modelem z drzwiami otwieranymi przeciwnie do kierunku jazdy. Model należy do średniotrudnych w budowie, zawiera drobne elementy, przeznaczony jest dla modelarzy doświadczonych. Plan modelu jest opracowany komputerowo na 5 st

idź do sklepu
Rolls-Royce Phantom II

Rolls-Royce Phantom II

Samochód Rolls-Royce Phantom II był godnym następcą Srebrnego Ducha i Nowego Phantoma. Często produkowany na indywidualne zamówienie najbogatszych klientów. Historia większości egzemplarzy Rolls-Royce'a Phantom II jest w pełni znana i udokumentowana. Model należy do średniotrudnych w budowie, zawiera drobne, szczegółowe elementy, przeznaczony jest dla modelarzy doświadczonych. Plan modelu jest opracowany komputerowo na 10 stronach formatu A4.

idź do sklepu