Przyjmując, iż praca człowieka jest wartością i źr dłem wartości zajmującej w przestrzeni aksjologicznej znaczące miejsce Autorzy podejmują szereg szczeg łowych problem w dotyczących tej kategorii. Więcej o Seminarium oraz opracowaniach szczeg łowych czytaj na stronach internetowych: http://www.univ.rzeszow.pl/zdtii/
Seria Z literatury niemieckojęzycznej przeznaczona jest dla os b interesujących się językiem niemieckim i literaturą kraj w niemieckojęzycznych. Skorzystają z niej zar wno studenci filologii germańskiej, kt rzy znajdą tu sztandarowe pozycje z kanonu lektur, jak i inni Czytelnicy pragnący pogłębić znajomość języka niemieckiego oraz zapoznać się z dziełami wybitnych pisarzy niemieckojęzycznych.
Każdy z dziesięciu szkic w, z kt rych składa się książka, poświęcony jest innemu tw rcy. Motywem wiążącym całość jest połączenie jedności słowa poezji lub prozy z najczystszą muzyką w tw rczości S. Reymonta, K. H. Rostworowskiego, W. Hulewicza, S. I. Witkiewicza, M. Kuncewiczowej, M. Dąbrowskiej, J. Lechonia, S. Kisielewskiego i J. Tuwima.
To piąty tom opracowań różnych autorów z zakresu Wartości w pedagogice. Tym razem podejmowana jest problematyka miłości jako ważnej wartości w życiu każdego człowieka; stanowiącej kategorię aksjologii współczesnej pedagogiki. Całość treści obejmuje trzy części. Pierwsza poświęcona jest ogólnym analizom zjawiska miłości człowieka jako osoby. Druga część tomu obejmuje opracowania podejmujące problemy wychowania do miłości. Trzecia część tomu to opracowania dotyczące rodziny jako środowiska wychowania w miło
Praca została napisana bardzo starannie i rzeczowo. Autor przeanalizował szczeg łowo i profesjonalnie poszczeg lne techniki laboratoryjne, zwr cił uwagę na takie aspekty pracy laboratoryjnej, kt re zazwyczaj są obecnie pomijane przy podobnych opracowaniach. Dzięki temu prezentowany podręcznik może być polecany osobom, kt re po raz pierwszy stykają się z pracą w laboratorium chemicznym i może stanowić dla nich bardzo dobry przewodnik dotyczący organizowania laboratorium i pracy w nim. Korzystać z niego mog
W tomie zamieszczono szczegółowe opracowania dotyczące najważniejszych problemów metodologii badań wartości w zjawiskach pedagogiki. Opracowania te pokazują szerokie spektrum problemów i trudności metodologicznych, jakie badacze wartości w pedagogice napotykają w swoich pracach naukowych. Więcej o Seminarium oraz opracowaniach szczegółowych czytaj na stronach internetowych: http://www.univ.rzeszow.pl/zdtii/
E-learning jako wyzwanie cywilizacji informacyjnej jest obiektem licznych badań naukowych. W szybkim tempie się upowszechnia i jak sądzą eksperci, pedagogika XXI wieku musi na to wyzwanie odpowiedzieć. To nowoczesne podejście do procesu kształcenia zyskuje coraz większą popularność w Polsce i na świecie. Książka w zamyśle autora jest przewodnikiem po e-learningu dla nauczycieli, ma charakter praktyczny, a rozważania teoretyczne zostały w niej ograniczone do niezbędnego minimum.
Tom ten obejmuje opracowania r żnych autor w w istocie prezentujące wybrane aspekty diagnozy dotyczącej refleksji teoretycznej i badań nad znaczeniem wartości w pedagogice wsp łczesnej. Więcej o Seminarium oraz opracowaniach szczeg łowych czytaj na stronach internetowych: http://www.univ.rzeszow.pl/zdtii/
Niniejsza publikacja została poświęcona zagadnieniom projektowania i konstruowania skutecznych edukacyjnych przekaz w multimedialnych. W książce poruszono problematykę związaną z modelowaniem struktury merytorycznej, dydaktycznej oraz diagnozą dydaktyczną w multimedialnych programach dydaktycznych. Wiele uwagi poświęcono takim zagadnieniom jak: modelowanie hipertekstu, dob r barw, typografia komputerowa, absorbowanie uwagi, obraz statyczny i dynamiczny, dźwięk, modelowanie i symulacja oraz inne. Książka j
Niniejszy przewodnik metodyczny dotyczy Programu wychowawczego świetlic - Liście wielkiego drzewa życia. Programu wspomagającego rozwój aktywności twórczej dzieci, dopuszczony do użytku szkolnego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu. Numer dopuszczenia DKOS-5002-24/04
Książka poświęcona resocjalizacji uczni w w szkole. Szczeg lnie podejmuje problematykę agresji, uzależnień, przynależności do subkultur i sekt religijnych. Załączony jest szeroki aneks narzędzi badawczych do diagnozowania i tworzenia nowych własnych program w resocjalizacyjnych.
Program jest dostosowany do możliwości intelektualnych dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim, służy usprawnianiu niezaburzonych funkcji psychicznych i fizycznych, korygowaniu nieprawidłowości rozwojowych, rozwijaniu uzdolnień uczni w.
Niniejsza praca wprowadza w problematykę kształcenia funkcyjnych harcerstwa oraz jest lekturą pomocniczą dla student w biorących udział w zajęciach fakultatywnych uczelni pedagogicznych. Struktura książki ujmuje całokształt problematyki wychowania oraz wiedzę praktyczną o zasadach pracy harcerskiej, ukazuje rozw j i ewolucję harcerskiego systemu wychowania. Pierwsza część książki określa miejsce ZHP w polskim ruchu młodzieżowym, cele wychowania, założenia systemu wychowawczego i metodyki harcerskiej, opis
Praca poświęcona projektowaniu organizacji ruchu, instrumenty, za pomocą kt rych organy administracji publicznej organizują ruch na drogach. Niezwykle ciekawa rozprawa rzucająca całkiem nowe światło na procedurę o kt rej wydawałoby się, iż powiedziano już wszystko. Dobrze, że polska i amerykańska praktyka organizowania ruchu drogowego doczekała się wreszcie naukowej analizy normatywnoprawnej.
Program dotyczy nauczania języka niemieckiego dla III etapu edukacyjnego - gimnazjum. Program ten uwzględnia og lne założenia Reformy Systemu Edukacji oraz "Podstawę programową kształcenia og lnego dla szk ł podstawowych i gimnazj w" Ministra Edukacji Narodowej z 2 listopada 1998 roku i stanowi jej rozszerzenie.