Wstrząsająca książka, wyłącznie dla os b o silnych nerwach! Niewiarygodne, a czasem przerażające i drastyczne sceny z życia w polskich więzieniach, przedstawione bez retuszu i komentarza w dwudziestu rozmowach ze skazańcami. Swoista przestroga przed zmarnowaniem życia po wkroczeniu na drogę przestępstwa!
"Jestem po lekturze nadesłanego nam tekstu. Czyta się go dobrze, co świadczyłoby o poprawności układu i przejrzystości wypowiedzi. Podoba mi się bogactwo i r żnorodność języka. Przyszło mi na myśl, że młodzież więcej czuje się i widzi niż rozproszeni, zadufani w sobie i znerwicowani dorośli. Z niedawnych swoich doświadczeń wiem, że jedyny kontakt z Ewangelią to niedzielne odsłuchanie czytania i przesłane kazania. Mogę powiedzieć, że wypowiedzi są na tyle ciekawe, inspirujące, że prowokują do własnych prze
Książka jest adresowana do wszystkich os b zainteresowanych procesem wychowania przez sztukę teatralną. Przede wszystkim nauczycieli prowadzących szkolne zespoły teatralne oraz instruktor w pracujących z młodzieżą w pozaszkolnych ośrodkach kultury. Publikacja zawiera skr tową prezentację radykalnych zmian w pedagogicznym postrzeganiu teatru, prowadzącą do wdrożenia określonego modelu pracy wychowawczo-teatralnej; od powołania do życia nowej grupy młodych ludzi - przez r żne propozycje zajęć: gier, zabaw,
Wszyscy mamy wpływ na otaczający nas świat, wszyscy jesteśmy jego integralnymi elementami. Zmiany, kt re jesteśmy w stanie wprowadzić, rozpoczynają się od wzmocnienia poczucia naszej własnej wartości jako jednostek. Ogromne nadzieje, jakie wiążę z tą książką, wynikają z przekonania, że pomoże ona każdemu z nas poddać się procesowi dostrajania. Nasze sp jne doświadczenia i wzorce doprowadzą do wzajemnego zrozumienia oraz wyrażania troski o siebie i o innych, dostarczą r wnież naszym dzieciom trwałych podst
Niniejsza publikacja kierowana jest do student w kierunku socjologia, a także dla studiujących pedagogikę, psychologię, politologię, prawo, filozofię oraz dla słuchaczy podyplomowych studi w, dla kt rych socjologia jako przedmiot wykładowy, jest obowiązkowa.
Zintegrowany program nauczania techniki-informatyki w gimnazjum jest zgodny z założeniami nowoczesnej (na miarę XXI wieku) edukacji og lnotechniczno-informatycznej. Dzięki szczeg łowemu rozpisaniu cel w kształcenia, treści nauczania, procedur osiągania cel w i osiągnięć uczni w, oddzielnie dla każdej klasy, możliwa jest jego realizacja w r żnych wariantach: - systematycznie w każdej klasie: pierwszej, drugiej i trzeciej; - tylko w jednej z nich: tylko w pierwszej, tylko w drugiej lub tylko w trzeciej (zal
Rozw j społeczny zmierza dziś wyraźnie do modelu cywilizacji informacyjnej. Człowiek uświadamia sobie bardzo wyraźnie to, że obecnie nie Ziemia (cywilizacja agrarna) i nie kapitał (cywilizacja przemysłowa), stanowią szczeg lną wartość. Aktualnie jest nią wiedza i informacja. Kto ją posiada może skutecznie zmieniać jakość życia swojego i innych ludzi. Dlatego też procesy gromadzenia, przechowywania, przetwarzania, w tym procesy uczenia się oraz procesy przesyłania informacji, stanowią zasadniczą treść (osn
Organizowanie i realizowanie procesów dydaktycznych, uczenia się techniki i informatyki w ujęciu blokowym nie jest sprawą łatwą. Dlatego przygotowany Zestaw planów pracy ... umożliwia szybkie i ciekawe przygotowanie lekcji w trzech cyklach rocznych, oddzielnie dla każdej klasy gimnazjum. Uproszczona struktura planów pracy pozwala dowolnie je przystosować do warunków pracy dydaktycznej panujących w danej szkole. Ponadto na końcu każdego planu pracy znajdują się przykładowe wymagania edukacyjne w zakresie T
Tom obejmuje 37 szczeg łowych opracowań r żnych problem w szczeg łowych wynikających z analizy tytułowej problematyki. Więcej o Seminarium oraz opracowaniach szczeg łowych czytaj na stronach internetowych: http://www.univ.rzeszow.pl/zdtii/
Po płycie PIOSENKI NA KAŻDĄ OKAZJĘ przyszła kolej na książkę, w kt rej znalazły się wiersze, piosenki i przedstawienia. Są to utwory dla dzieci ze szkoły podstawowej i gimnazjum, mające pom c nauczycielom w przygotowaniu r żnych uroczystości. Wiersze przeznaczone dla małych dzieci są proste, łatwe do zrozumienia i recytacji. Dla starszych trudniejsze, skłaniające do refleksji, zastanowienia. Książka dzieli się na części; CZTERY PORY ROKU zawiera wiersze, możliwe do wykorzystania przy organizowaniu r ż
Procesy pedagogiczne w jakich uczestniczą uczniowie klasy trzeciej gimnazjum ukierunkowane są na rozwinięcie ich sam(o)dzielności. Przedrostek sam - określa skłonność do indywidualnego podejmowania działań. Wymaga to poznawania (odkrywania) nas samych, naszych możliwości, skłonności, upodobań, zdatności. Z kolei - dzielność wiąże się z odwagą i rozwagą. C ż bowiem oznacza być dzielnym? Nie bać się! Odważnie podejmować problemy techniczne i informatyczne. Prezentowany zeszyt ćwiczeń jest skorelowany z podr
Celem niniejszej publikacji jest dostarczenie czytelnikowi wyczerpującego przeglądu polityki monetarnej Europejskiego Banku Centralnego oraz jej ekonomicznego i instytucjonalnego zaplecza, tudzież udzielenie możliwie pełnych informacji związanych z rozszerzeniem UE-15 o 12 nowych państw członkowskich.
Praca zawiera informacje będące podsumowaniem problematyki ważniejszych lektur szkolnych, oraz objaśnienia niekt rych termin w z dziedziny filozofii i teorii literatury.
Gł wnym adresatem niniejszej publikacji jako podręcznika są studenci szk ł wyższych, nauczyciele przedmiotu "przedsiębiorczości" i ci, kt rzy dopiero zamierzają w spos b profesjonalny prowadzić działalność gospodarczą. Społeczność wymienionych grup winna zrozumieć istotę przedsiębiorczości wszechstronnie. Spos b prezentacji idei związanych z przedsiębiorczością w oparciu o poprawność naukową, wartościowe i syntetyczne wywody oraz jasny, zrozumiały i przekonujący język to cenne walory publikacji świadczące
Dla sprostania postulatom nauczycieli i student w kierunku WF została opracowana systematyka ćwiczeń z zakresu wychowania fizycznego w ilustracjach, zawartych w programach nauczania WF dla wszystkich typ w szk ł.